Påmelding
Foto Kristian Karset Broen

Påmelding

Påmelding til Femundløpet 2026

Informasjon om påmelding til Femundløpet 2026 kommer!

Påmelding gjøres på Liverace.

Liverace vil bli oppdatert med all relevant informasjon før påmeldingen åpner.

Påmeldingen åpner om:

Deltakeravgifter

Deltakeravgift dekker:
  • Åpningsseremoni - Meet & Greet
  • Deltakelse påmeldt klasse langdistanse VM 2026 – Femundløpet i h.h.t. valgt påmelding
  • Billett til avslutningsbankett for deltaker

Lisens

Alle norske deltagere må være medlem av en klubb og ha betalt lisens.
Informasjon om lisens for norske deltakere finner du på Norges hundekjørerforbund sine sider.


Vilkår for alle klasser:

1. Deltakers ansvar

Det er deltakers ansvar å lese gjennom, samt forstå vilkårene for påmelding, kvalifiseringskrav og løpsregler før du fyller ut det elektroniske påmeldingsskjemaet. For å delta kreves innbetaling av full deltakeravgift. Deltakeravgift består av registreringsavgift + start kontingent = deltakeravgift (rsd)


2. Kvalifisering
Du kan lese mer om kvalifisering her.
3. Påmelding

Påmeldingen i ALLE klasser åpner 15.september 2025 kl 18:00 norsk tid.

  • For å bli med i første trekning som foretas 5.oktober 2025.

  • Deltaker i klassene F650 eller F450, som melder seg på og betaler full deltakeravgift i perioden 15. – 30. september 2025 blir med i første trekning av startrekkefølge.

  • Deltaker i klassene F200 og FJunior, som melder seg på og betaler full deltakeravgift i perioden 15.-30. september 2025 blir med i første trekning av startrekkefølge

  • Andre trekning foretas 6.november 2025.

  • For alle klasser gjelder at deltaker som melder seg på i perioden 1.-31.oktober 2025, og betaler full deltakeravgift, er med på andre trekning av startrekkefølge.

For alle klasser gjelder at deltaker som melder seg på i perioden 01.november til 20. januar 2025 får tildelt startnummer fortløpende.

Siste frist for betaling full deltakeravgift er 20. januar 2026.

Påmeldingen følger deltaker, IKKE hunder, det er ikke et spann som er påmeldt, men personen som skal kjøre spannet i løpet. Dersom spannet skal delta, men med annen deltaker enn den påmeldte, kreves ny påmelding og betaling av deltakeravgift.

4. Avmelding

Ved avmelding før 15. november 2025 refunderes 50 % av innbetalt start kontingent. Ved avmelding etter 15. november 2025 refunderes ikke start kontingent, heller ikke ved sykemelding eller veterinærattest. Avmelding må gjøres skriftlig per e-post til : sekretariat@femundlopet.no

5. Bytte av klasse

For alle klasser gjelder siste frist for bytte av klasse er 20.januar 2026. Bytter deltaker klasse etter 20.januar 2026 tildeles deltaker startnummer bakerst.

6. Avlysning/flytting av arrangement

Ved avlysning av arrangementet før arrangementsdagen kan arrangøren beholde 50% av startkontingenten til dekning av utgifter. Dersom arrangementet må flyttes til et annet sted på samme dato, eller avlyses for deretter å bli gjennomført på en senere dato, eller for å bli flyttet til et annet sted på en ny dato, har de som var påmeldt til den opprinnelige dato, men som ikke stiller til start på ny dato, ikke krav på tilbakebetaling av start kontingent eller annen form for kompensasjon.

Ved avlysning i løpet av arrangementsdagen på grunn av plutselig oppståtte vær-/klimatiske forhold eller annen force majeure, beholder arrangøren startkontingenten.

7. Personopplysninger, resultatlister og bruk av personlige bilder

Ved påmelding samtykker du i at ditt navn vil bli offentliggjort i start- og resultatlister, som også blir lagt ut på våre digitale plattformer i søkbar form, slik at også tidligere års resultater kan søkes. Disse listene kan også inneholde opplysninger om aldersklasser og klubbmedlemskap. Personopplysninger som navn, klasse og klubbtilhørighet oppbevares for ivaretagelse av historiske data over tid bl.a. for å ivareta historisk informasjon om aktivitet (resultater fra konkurranser m.v.) Persondata og resultater vil bli lagret i vår database i samsvar med bestemmelsene i personvernforordningen.

8. Bruk av situasjonsbilder og film under arrangement

Påmelding innebærer samtykke til at situasjonsbilder og -film av deg kan bli lagt ut på våre hjemmesider etter arrangementet. Dette vil inngå i vårt fotoarkiv og kunne bli gjenstand for gjenbruk av forskjellig art, f.eks i arrangørens sosiale medier og publikasjoner. Denne type bilder/film kan også bli brukt i kommersiell sammenheng. Bilder/film kan bli benyttet av media og andre tredjeparter. Ved videresalg av bilder/film har kjøperen ansvaret for at bruken skjer i samsvar med relevant regelverk.

Spørsmål om påmelding rettes til sekretariatsleder:

Gro Åsne Lohn
Telefon (+47) 936 58 246
Epost: sekretariat@femundlopet.no


Foto Ann Helen Grebstad
Foto Ann Helen Grebstad