Her finner du oppsummert informasjon som er viktig for for deg som skal delta i Femundløpet 2023.
Husk at det er hver enkelt sitt ansvar å være oppdatert på regelverk og annen informasjon.
Obligatorisk for deltakere.
Registrering, egenerklæring, veiing av nødfòr, chipliste, Racevet kontroll og evt. kjøp av engangslisens og foto skjer i sekretariatet onsdag 1.feb og 2.feb ved Verket Røros, Sundveien, Røros.
Se program åpningstider.
Alle deltakere fotograferes ifm registreringen til bruk på våre digitale flater Femundløpet LIVE. Deltaker kan stille i eget kjøreantrekk. Fotografering gjennomføres av elever fra Chamedia.
Obligatorisk for deltakere. Vi gjennomfører kjøremøter søndag 22.JANUAR 2023.
Kl 18:00 – 1845 – Junior og F200
Klikk her for å bli med i møtet
Kl 19:00 – 19:45 F650
Klikk her for å bli med i møtet
Kl 20:00 – 20:45 F450
Klikk her for å bli med i møtet
Kl 21:00 – 21:45 Alle klasser engelsk
Klikk her for å bli med i møtet
Som det framgår av reglene for 2023 er det krav om at pre-race veterinærsjekk for F650 og F450 skjer hos egen veterinær før ankomst Røros. Det måleveres dokumentasjon på at sjekk er gjennomført ved registrering. For Fjunior og F200 har vi med bistand fra NHF innhentet avklaring om at pre-race vetsjekk ikke trenger gjennomføres. All nødvendig informasjon finner dere her.
Etter gjennomført registrering finner du oss i Tollef Bredalsvei 13, 7374 Røros.
Kontaktinfo finner du her.
Femundløpet ønsker å prøve ut Dogdrop i 2023 for F650 på sjekkpunkt Tufsingdalen og villmarkssjekkpunkt Tynset. Det er mulighet til å sette ut hund(er), KUN på vei fra Søvollen til Orkelbogen.
Alle sjekkpunkt åpner i god tid før første spann har ankomst. Det er muligheter overnatting for deltaker i egen soveenhet. Salg av varm og kald drikke samt tørrmat og middag.
QPAWS resultatsystem og GPStrackerposisjon blir liggende tilgjengelig for alle på Femundlopet.no.
Vi viser til vårt reglement pkt. 3.7. Alle deltakere får utdelt GPS-tracker som skal følge løpssleden gjennom hele løpet. GPS-trackeren danner grunnlaget for tidtaking, posisjonering og tvgrafikken. Ikke innlevert GPS-tracker etter løpet kreves erstattet av deltaker.
Etter løpet har vi gleden å invitere til Mushers Dinner og en avslutningsfest med bar.
Informasjon og mulighet for å kjøpe billetter finner du her.
Deltaker som planlegger hvile på sporet kan kun bruke høy. Høy må deltaker selv ordne. Halm tillates ikke ut fra sjekkpunktet.
Alle sjekkpunkt har løpskafè der du og ditt team kan kjøpe varme- og kalde måltider.
Alle klassene starter i Kjerkgata i Røros sentrum. Oppstalling i Bergmannsgata, på Malmplassen og på Jernbaneparkeringen. Alle spann vil få hjelp av ATV og mannskaper i forbindelse med starten. Mer
informasjon blir gitt på kjørermøtene.
Torsdag 2.febbruar 2023
Fredag 3.februar 2023
Det er målgang for alle klasser på Malmplassen i Røros. Ved målgang eller DNF så SKAL alle veterinærbøker, GPS og handlervester innleveres og kvitteres.
Det er bomvei inkl parkering til Søvollen og Orkelbogen. Parkeringsavgift på øvrige sjekkpunkt.
Siste frist for utkjøring fra sjekkpunkt Tolga er mandag 6.februar 2023, kl 12.00 jf. løpsreglement 4.19. Ved senere utkjøring settes status på deltaker DNF. Deltaker kan velge å fullføre utenfor konkurransen.
Daglig leder
Jon Anders Kokkvoll
+47 480 11 564
post@femundlopet.no
Sekretariat, Gro Åsne Lohn
+47 936 58 246
sekretariat@femundlopet.no
Løpsleder, Rune Hesthammer
+47 416 64 763
Rune.Hesthammer@vestby.kommune.no
Stevneveterinær, Arild Jøssund
+47 952 14 880
arildvet@gmail.com
TD-leder
Anne-Grethe Sætrang
+47 95851399
agzrang@online.no
Media
Eli Vogt Godager
press@femundlopet.no
+47 95 93 65 83
Ta vare på dere selv, hundene og teamet og bidra med å gi oss alle varige gode minner!
Velkommen!